Vaihto- ja palautus
Palautusohjeet
Peruuttamisoikeus
Kun teet ostoksia Kärry+ verkkokaupasta, sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus, joka alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut lähetyksen. Tarkemmat palautusohjeet löytyvät alta.
Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joiden sinetit on murrettu tai pakkaukset avattu, jos tuotetta ei voida myydä uudelleen hygieniasyistä. Palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä, alkuperäispakkauksissaan ja myyntikunnossa. Kaikki tuotelaput ja mahdolliset sinetit tulee olla paikoillaan. Palautus on tehtävä näiden ohjeiden mukaisesti.
Ilmoitus palautuksesta on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanotosta, ja tuote on palautettava 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksesta. Tuote tulee pakata huolellisesti ja palauttaa siinä kunnossa, jossa se oli vastaanotettaessa. Jos palautettava tuote ei ole uudenveroinen, pidätämme oikeuden vähentää arvonalennus hinnasta.
Huomaathan, että tietyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta lain mukaan. Tämä rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ään.
Palautettavan tuotteen kunto
Jos tuotetta on käytetty enemmän kuin sen ominaisuuksien tai toimivuuden arviointiin vaaditaan, voimme periä arvonalentumista vastaavan hyvityksen. Jos et ole varma palautettavan tuotteen kunnosta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palauttamista:
info@karryplus.fi
Palautuskulut
Palautukset Suomesta ovat kuluttaja-asiakkaille maksuttomia, mikäli ne voidaan toimittaa normaalisti Postin kautta. Mikäli palautus ei ole tavanomaisesti postitettavissa (esim. iso tuote), asiakas vastaa kuluista, paitsi jos kyseessä on tuotteen tai palvelun virhe.
Kansainväliset palautukset ovat aina asiakkaan vastuulla. Asiakas vastaa myös kaikista palautuksen riskeistä, mukaan lukien lähetyksen mahdollinen katoaminen. Yritysasiakkaat vastaavat palautuskuluista, ellei virhe johdu tuotteesta tai verkkokaupasta.
Näin palautat tuotteen
Ilmoita palautuksesta etukäteen sähköpostitse: info@karryplus.fi Ilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
Liitä mukaan täytetty palautuslomake tai käsin kirjoitettu viesti, josta selviävät:
-nimi ja yhteystiedot
-palautuksen syy
-palautettavat tuotteet
-tilausnumero
Pakkaa tuotteet huolellisesti, mielellään samaan laatikkoon, jossa ne toimitettiin.
Älä kirjoita tai kiinnitä mitään myyntipakkaukseen – suojaa pakkaus erillisellä laatikolla.
Vie paketti Postiin ja ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautus Kärry+. Käytä tiskillä antamaamme palautusnumeroa.
Lähetys on tehtävä 14 päivän sisällä palautusilmoituksesta.
Pyydä Postista kuitti ja säilytä se, kunnes palautus on käsitelty ja rahat hyvitetty.
Palautusosoite:
Paasikivintie 1, MY6
15110 Lahti
Huom. Pelkkä paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Mikäli haluat palauttaa noutamattoman paketin, käy ensin noutamassa se ja seuraa palautusohjeita. Noutamattomista paketeista peritään 15 € käsittelymaksu.
Voit palauttaa tuotteet myös siihen myymälään, josta tilaus on noudettu. Myös postilla toimitetut tuotteet voi palauttaa myymälään.
Palautuksen käsittely ja hyvitys
Palautusten käsittelyaika on enintään 14 arkipäivää. Hyvitys maksetaan samalle maksutavalle, jota käytit tilausta tehdessäsi. Jos palautat koko tilauksen, myös toimituskulut palautetaan.
Pakettitarjousten palautus
Jos tilaus sisältää kampanjapaketin, yksittäisten tuotteiden palautus ei ole mahdollista ilman, että koko paketti palautetaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta: info@karryplus.fi
Reklamaatiot
Virheellisistä tuotteista tai toimituksista tulee ilmoittaa asiakaspalveluun seitsemän (7) päivän kuluessa vastaanotosta. Kuluttajalla on oikeus reklamoida tuotteen virheestä kahden kuukauden sisällä sen havaitsemisesta.
Reklamaatio lähetetään sähköpostitse osoitteeseen info@karryplus.fi. Viestiin tulee liittää:
-tilausnumero
-tuotteen merkki ja malli (esim. lastenvaunut)
-kuva tuotteen tyyppikilvestä
-takuuasioissa kuittikopio
-kuva tai video virheestä
-omat yhteystiedot (nimi, osoite, puhelin, sähköposti)
Kärry+ ei ole vastuussa viivästyksistä tai virheistä aiheutuvista välillisistä kustannuksista. Tuotteen vastuu siirtyy asiakkaalle toimitushetkellä.
Erityisehdot
Joihinkin tuotteisiin voi liittyä yksilöllisiä ehtoja, jotka esitetään verkkokaupassa tuotteen tiedoissa. Mikäli tuotekohtaiset ja yleiset ehdot ovat ristiriidassa, noudatetaan tuotekohtaisia ehtoja ensisijaisesti.